Vilka signaler skickar du i hyllan?

Förpackningsdesign & etiketter som ger effekt.

 

Striden står vid hyllan, brukar man säga. Hur du paketerar din produkt kan vara den där sista lilla knuffen som får konsumenten att bestämma sig när hen stressad står och väljer mellan två mer eller mindre likvärdiga produkter i hyllan.

Varför? Det finns såklart många vettiga och rationella anledningar till det. Men det finns också en hel del irrationella och emotionella dito.

För när vi konsumenter står vid hyllan, lite lätt stressade och förvirrade, så tänker vi oftast inte så värst mycket. Vi går på autopilot. Vi går på känsla. Vi går på det som fångar vår uppmärksamhet. Och det som känns bra. Ett varumärke har därför inte så värst många sekunder på sig att vinna konsumentens gunst. Det handlar bara om att synas, att sticka ut och att skicka rätt signaler, så att just din produkt hamnar i kundvagnen.

Guts & Glory har under snart 15 års tid haft förmånen att få leverera prisvinnande förpackningsdesignlösningar till några av Sveriges största och bästa varumärken – och hjälpt dem att såväl flytta fram sina positioner som att bli mer attraktiva. Inte minst i butikshyllan.

Här nedan ser du ett litet urval av de förpackningsdesignsjobb vi gjort under åren. Står du själv i begrepp att lansera en ny produkt eller linje? Eller behöver dina befintliga lite kärlek? Kontakta oss genom formuläret längs ner på sidan – så återkommer vi inom en dag eller två!

Eller varför inte slå en signal till Niclas eller Ivan, våra två client directors, så hjälper de dig direkt.

Niclas Nilsson, VD   
niclas@gutsglory.se +46 706 902 671 

Ivan Matanovic, CD
ivan@gutsglory.se +46 705 858 950

    Kontakta oss!

    Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss. Beskriv gärna ditt eventuella uppdrag lite kort när du ändå är igång!