Scen med tegelvägg och mikrofon med text i neon och Wilfa logotyp

Wilfa / Sveriges torraste

Wilfa söker Sveriges torraste person!

 

Vi hjälpte Wilfa, en av de ledande leverantörerna av småelektriska artiklar till nordiska hus och hem, med en kampanj, där motorn var en tävling med syftet att hitta Sveriges torraste person. Tävlingen är ett led i en kampanj för företagets luftfuktare.

 

Under vintern blir luften inomhus torrare och ställer till en hel del problem för både människor och hem. Därför ville Wilfa dra igång en kampanj för luftfuktare, som tillför fuktighet till både hud och hår liksom blommor och möbler – och undanröjer därmed de eventuella problem som kan uppstå.

 

Kampanjens motor var en tävling där Wilfa på ett enkelt och lustfyllt sätt vill sätta ”torr” på agendan – och där man därför sökte ”Sveriges Torraste Person”. Tävlingen gick ut på att man ska dra sitt torraste skämt på tävlingssiten – sverigestorraste.se. Varje dag valde sen Wilfa en vinnare, som dels vann en luftfuktare, dels gick vidare till den stora finalen, där man kunde vinna hushållsprylar från Wilfa till ett värde av 10 000:-.

 

”Luftfuktare är lite anonyma och det är inte så många som vet vilken nytta de egentligen gör. Vi ville hitta en kul vinkel på det hela för att få folks uppmärksamhet.” säger Ivan Matanovic, CD och copy på byrån.

 

Förutom tävlingssiten rymde kampanjen även radio (lyssna nedan), webbannonsering (FB, bloggar och utvalda siter), print, samt butiksmaterial och in-store events. Kampanjen kommer också att gå i Norge och Danmark parallellt.

 

 

Man håller i en vit iPhone och tittar på Wilfa Sveriges facebook sida
Fem olika landningssidor på en kampanj för Wilfa