Kommunikation

/

Kampanj

/

Digitalt

/

Social & content

/

Film

Thule / Go Epic With Thule

Tillsammans med Thule, tv-kanalen Epic TV och Thule Crew – Thules team av ambassadörer som består av en rad av världens bästa extremsportare – tog vi fram en aktiveringskampanj för att försöka nå den absoluta toppen i deras målgruppspyramid; Extreme Users; pionjärer och influencers som driver varumärket framåt och fungerar som en inspiration för oss vanliga dödliga. Resultatet blev en tävling för extremsportälskare över hela världen, som pågick intensivt under 4 veckor.

 

Tanken är enkel – ladda upp din bästa extremsportvideo så har du chansen att delta som sidekick i någon av Thule Crew-medlemmarnas nästa video någonstans i världen. Varje vecka dras tre vinnare som går vidare till den stora finalen. En trigger som hette duga, tydligen – för responsen var  fantastisk.

 

På endast fyra veckor fick vi in ett par hundra högkvalitativa filmbidrag (som vi fick rätten att använda i marknadsföringssyfte och spred i Thules olika egna kanaler), över 50 000 views och massor av uppmärksamhet i sociala nätverk och förtjänade media.

 

Med insatsen så lyckades vi på allvar att etablera Thule som ett love brand för en mycket attraktiv och svårflörtad men samtidigt mycket varumärkeslojal målgrupp.