En surfare rider på en stor våg ute i det blå havet

Thule / Go Epic With Thule

Tillsammans med Thule, tv-kanalen Epic TV och Thule Crew – Thules team av ambassadörer som består av en rad av världens bästa extremsportare – tog vi fram en aktiveringskampanj för att försöka nå den absoluta toppen i deras målgruppspyramid; Extreme Users; pionjärer och influencers som driver varumärket framåt och fungerar som en inspiration för oss vanliga dödliga. Resultatet blev en tävling för extremsportälskare över hela världen, som pågick intensivt under 4 veckor.

Tanken är enkel – ladda upp din bästa extremsportvideo så har du chansen att delta som sidekick i någon av Thule Crew-medlemmarnas nästa video någonstans i världen. Varje vecka dras tre vinnare som går vidare till den stora finalen. En trigger som hette duga, tydligen – för responsen var  fantastisk.

På endast fyra veckor fick vi in ett par hundra högkvalitativa filmbidrag (som vi fick rätten att använda i marknadsföringssyfte och spred i Thules olika egna kanaler), över 50 000 views och massor av uppmärksamhet i sociala nätverk och förtjänade media.

Med insatsen så lyckades vi på allvar att etablera Thule som ett love brand för en mycket attraktiv och svårflörtad men samtidigt mycket varumärkeslojal målgrupp.

Kampanj på hemsida med text Go epic with Thule!
Fyra olika landningssidor på Thules hemsida
Man går uppför en snöbacke med sin snowboard under armen
Man hoppar med sin mountainbike vid ett stängsel med utsikt över staden
En surfare rider på en stor våg ute i det blå havet