Kv. Caroli / Invigningskampanjen
Efter månader av spekulationer och en varsam, genomtänkt och omfattande renovering kom så den stora dagen då det nya Kv. Caroli skulle öppna på riktigt och Malmöborna äntligen kunde sluta spekulera. En extrem makeover av det gamla slitna centret hade resulterat i en modern, inbjudande och öppen handelsplats med massor av spännande nya aktörer och hyresgäster – bara ett kvarter bort från hjärtat av Malmö!
Vår invigningskampanj tog fasta på just det senare; att presentera allt det nya och spännande som Kv. Caroli nu hade att erbjuda – med hjälp av fantastiskt foto från Joachim Karlsson, Studio JK. Förutom utomhuskampanj, med såväl bussar som stortavlor, fick den nya tidningen Kvarteret många att höja på ögonbrynen – en elegant och vacker tidning som presenterade hela kvarteret och dess aktörer på ett behagligt, inbjudande sätt, långt bort från köpcentrumens vanliga skrikiga utskick. Något som så småningom renderade oss ett välförtjänt silver i Svenska Designpriset, i tuffast möjliga konkurrens.
Även radioreklamen stack ut rejält jämfört med liknande aktörers flåshurtiga utbudsspottar. Vi anlitade Guldbagge-belönade Anders Ahlbom, känd från såväl Wallander- som Milleniumfilmerna, som speaker – och gjorde spottar som med sin lågmälda och eftertänksamma storytelling vida stack ut från det vanliga utbudet i kommersiella kanaler.
Självklart förekom det en hel del bus på stan också – allt för att få flanörerna på stan att ta sig till det nyöppnade Kvarteret Caroli – bara ett kvarter bort!
För mer information om vårt arbete med Kvarteret Caroli, kontakta Ivan Matanovic [070-58 58 950 / ivan@gutsglory.se]