Uttrycksfull dansande man i en röd jacka och solglasögon

d:fi / Get your rocks off!

Revlon Professional hörde av sig till oss och behövde hjälp med att vitalisera och relansera sitt populära ungdomsvarumärke d:fi. Det internationella konceptet matchade inte riktigt den Skandinaviska publikens tonläge och smak – vare sig bild- eller budskapsmässigt. Det behövdes en helt annan och bredare approach, helt enkelt, som inte bara kunde engagera målgruppen – utan också få dem att tycka om d:fi lite mer.

Vi valde att förankra allt i ett av målgruppens favoritintressen, musik – och musikfestivaler i synnerhet. Vi tog därför fram en praktisk och lustfylld festivalguide, med allt man behöver veta om sommarens festivalbesök; vilken musik som gäller, vilken stil, vilka frisyrer – samt en lång rad praktiska tips för festivalbesökaren. Allt under namnet ”Get your rocks off!”

Kopplat till detta hade vi dessutom en aktivering online; en tävling, ”Show us what you got”, där man kunder vinna biljetter till den populära festivalen Way Out West i Göteborg. Tävlingen byggde på att man skulle skicka in sina bästa moves – och som inspiration tog vi fram en lång rad såväl klassiska som nyskapade moves; alla framförda med ackuratess av vår hjälte och frontman. Reklamfilmen som togs fram bygger på samma sak, vår hjälte som tränar sina moves inför sommarens festivaler.

Kampanjen nådde ut till målgruppen på sociala media och blev oerhört framgångsrik, med massor av engagemang och åtgärder och höga relevanspoäng. Reklamfilmen i sig trotsade alla medialagar. Den gick både på sociala media och som pre-roll på YouTube. På YouTube tittade man på hela 57 sekunder av filmen (total längd 1.09 min); exceptionellt bra för en pre-roll!

Revlon var så nöjda med kampanjen att de året efter bad oss att göra en uppföljning; där vi tweakade konceptet en smula – och nu uppmuntrade folk till att #posefortickets till sommarens bästa festivaler – med en rad olika teman, som delades upp veckovis.

Nedan hittar du enheter från såväl år 1 som år 2.

För mer information om vårt arbete med Revlon/d:fi, kontakta Ivan Matanovic [070-58 58 950 / ivan@gutsglory.se]

Uppfällda laptops visar d:fi hemsida med deras kampanj
Fyra instagram inlägg där du kan vinna festivalbiljetter från d:fi revlon