Kvinna i förkläde och förskräckt ansiktsuttryck tappar salladsskål

Colorama / Altandramat

Med en allt hårdare konkurrens från byggvaruhandel och andra branchglidande aktörer, vill Colorama inte bara tydligare lyfta fram kärnan i sin verksamhet – ett stort sortiment med produkter från välkända varumärken som ligger i framkant  – de vill framförallt lyfta fram den kunskap och erfarenhet man har och de tjänster man erbjuder för konsumenter som vill renovera hemma. Något man gör under det nya kommunikationskoncept, ”Undvik drama, fråga Colorama”, som vi tagit fram – och som primärt kommuniceras med hjälp av reklamfilmer i TV4.

Så fort det ska renoveras där hemma, så dyker det upp ett uns av osäkerhet i oss alla. Det kan många gånger bli lite laddat och påfrestande. Med våra kampanjer för Colorama vill vi uppmana folk att gärna renovera själva hemma men att fråga Colorama först. Vi vill helt enkelt skapa en trygghet i otryggheten som uppstår, på ett kul och igenkännande sätt. Något som uppskattats av såväl marknaden som de egna leden.

Här nedan ser du delar av vår kampanj som handlar om att förbereda altanen inför sommarens mysiga kvällar. Mycket nöje!

Man med randig piké och chockat ansiktsuttryck
Colorama katalog med framsida och ett uppslag med nyheter