Kampanj

/

Radio

City / Xtra blir City!

Vi hade det stora nöjet att vara gratistidningen Citys reklambyrå från titelns allra första dagar till de sista. Ett oerhört spännande uppdrag, med en synnerligen trevlig och modig kund, som ville och vågade pusha gränserna så långt det bara gick – och som lät byrån göra det vi är bäst på.

 

Det allra första vi gjorde tillsammans var att kratta i manegen inför Citys lansering. Bonniers (och Sydsvenskan) tog då över gratistidningen Xtra! – och lanserade samtidigt varumärket City (som redan etablerats i Stockholm) på den Skånska marknaden.

 

Initialt skulle i grund och botten inget dramatiskt ske, rent redaktionellt – förutom att tidningen skulle byta namn. Så i början handlade väldigt mycket om att lugna befintliga, trogna läsare om att deras favoritgratistidning skulle fortsätta på samma redaktionella bog och att man som läsare kanske inte skulle märka så värst stor skillnad.

 

Något vi valde att manifestera med ett antal smågalna radiospottar – som du kan lyssna på här nedan.