Glöm inte ta hand om din bil
När vi fick i uppdrag att ta fram en ny varumärkesplattform för Besiktas räkning fokuserade vi på att skapa ett unikt form- och bildspråk som skiljde sig ordentligt från konkurrenternas, och som berättade historian om just Besikta – inte om besiktning i allmänhet. Ledorden har varit karaktär, charm, trygghet och stora doser körglädje, vilket vi hoppas ska märkas.
Förutom att ge Besikta en betydligt större grafisk verktygslåda, har vi uppdaterat och utvecklat logotypen till att bli mer balanserad och fartfylld. Det viktiga B:et har fått en mer framträdande plats och kan användas som symbol på mindre ytor. Dessutom har hela Besikta-logotypen nu både en in- och utfart. Den blå kulören har uppdaterats och blivit piggare och klarare, nya typsnitt bidrar med mer karaktär och dynamik och så har vi tagit fram illustrationer av klassiska trafiksymboler, men med ett alldeles eget Besikta-uttryck.