Liljeholmens nya brand
Guts & Glory fick den stora äran och hade det stora nöjet att ta fram en ny varumärkesplattform/-strategi samt en ny identitet till ett av Sveriges mest klassiska varumärken.
Hur uppdaterar man ett klassiskt och anrikt svenskt varumärke med en historia som sträcker sig ända bak till 1800-talet, då Lars Johan Hierta och Johan Michaëlson tog stearinljuset till Sverige och grundade Liljeholmens Tekniska Fabrik?
Enkelt. Man går tillbaka till rötterna. Fokuserar på hantverket. På detaljerna. I allt från pappersval, till typsnitt (Baskerville!) och tryckteknik. Och lyfter det ytterligare ett snäpp. Det blir inte mer premium än Liljeholmens.
Förutom en ny varumärkesplattform och identitet hade vi också den stora förmånen att få göra om Liljeholmens förpackningar för de två olika linjerna. Kika gärna på caset här: https://gutsglory.se/case/liljeholmens-branding/
Vill du veta mer om hur vi tog fram Liljeholmens nya varumärkesplattform och identitet? Kontakta Niclas Nilsson på niclas@gutsglory.se / 070-690 26 71