Guts & Glory rebrandar Besikta

Vi är galet stolta över att Sveriges största och ledande bilbesiktningsaktör valde just Guts & Glory för få hjälp att berätta historien om Besikta; ett uppdrag som passade oss som handsken – och som spänner över hela Guts & Glorys kompetenskatalog, med våra tre starka ben; strategi, design och kommunikation.

Förutom att utveckla en ny varumärkesstrategi- och plattform, hade vi det stora nöjet att få ta fram en ny, särskiljande och matchande grafisk kostym åt dem. Besiktas nya och betydligt större grafiska verktygslåda, rymmer också en uppdaterad logotype, som är mer balanserad och fartfylld än den gamla. Det viktiga B:et har fått en mer framträdande plats och kan användas som symbol på mindre ytor. Den blå kulören har uppdaterats och blivit piggare och klarare, nya typsnitt bidrar med mer karaktär och dynamik – och så har vi tagit fram illustrationer av klassiska trafiksymboler, men med ett alldeles eget Besikta-uttryck.

Inte nog med det, vi hade (har) dessutom förmånen att få applicera dessa verktygslådor i diverse roliga kampanjer – samtliga med karaktär, charm, trygghet och stora doser körglädje som främsta ledord.

Stort tack för förtroendet, Besikta!

Vill du veta mer om vårt arbete med Besikta? Kontakta Niclas Nilsson på niclas@gutsglory.se