Effektfulla kampanjer för Kronprinsen
Förutom att ha uppdaterat såväl den visuella som den verbala identiteten samt tagit fram en helt ny kommunikationsplattform för Kronprinsen / Heimstaden, arbetar vi också löpande med Kronprinsen kommunikation och kampanjer.
En av de största utmaningarna – inte minst i snabba sociala media-flöden – är att få materialet att sticka ut, så att folk dels stannar upp, dels känner igen avsändaren på max ett gäng millisekunder. Samtidigt vill du skapa variation och anpassa materialet till alla de säsonger, helger och aktiviteter som är så viktiga för detaljhandeln – så att det blir tydligt vad det är vi promotar just där och då.
För Kronprinsens kampanjer tar vi avstamp i rebrandingen och den grafiska identiteten vi tagit fram; mer specifikt från den grid vi använt (som så klart bygger på Kronprinsens legendariska och högst karaktäristiska mosaikplattor på fasaden). Därefter får varje kampanj sin egen uppsättning specialgjorda illustrationer för respektive säsong/tema.
Vips, så har vi något som inte bara sticker ut i flödet, utan också snabb avkodas, känns igen, gillas – och ger resultat!
Vill du veta mer om hur vi jobbar med Kronprinsens löpande kommunikation och kampanjer? Eller vill du veta hur vi kan hjälpa dig med strategi, branding, design och kommunikation som inte bara är snygg, tydlig och enhetlig utan också ger effekt? Kontakta Ivan Matanovic på ivan@gutsglory.se / 0705858950.
#kronprinsen #gutsglory #branding #design #strategi #kommunikation #reklam #socialamedia #some #effekt #effektivitet #kampanj