Sveriges godaste hjärta?

I år handlade Gilles julkampanj om Sveriges godaste hjärta – i dubbla bemärkelser. Dels ville vi puffa för Gilles goda pepparkashjärtan och deras nya förpackningsdesign. Dels skänkte Gille en krona för varje ny Like man fick på sin Facebook-sida.

2012-11-25

Vi är superstolta över att vara ett så kallat Gasell-företag! Det är Dagens Industri som gör en översyn av Sveriges företag och utser Gasellerna baserat på ett antal kriterier. Bl.a. ska man ha minst 10 anställda, omsätta minst 10 miljoner per år, uppvisa sunda finanser och dels gå med vinst, dels visa tillväxt varje år. Något Guts & Glory således gör.

2012-11-25

Nu börjar vårt koncept ”Supporting Quality Moments” för Topeco att synas i olika media. Tanken har varit att visa Topecos produkter på ett naturligt men humoristiskt och intressant sätt. Vilket vi tycker vi lyckades rätt väl med. Fotograf: Aida Chehrehgosha.

2012-11-23

Vår kampanj för Unilever Food Solutions utmärker sig och våra annonser i Restaurangvärlden får extremt höga värden. Enligt Research and Analysis of Media har de inte bara skapat engagemang utan är också lättbegripliga, intressanta, tydliga i sitt budskap, relevanta och vänder sig till målgruppen. Och hela 17 % säger att de kan tänka sig att köpa efter att ha sett dem – ett mycket högt värde generellt i hela RAM:s databas.

2012-11-21

I somras flyttade Malmö lite närmare vattnet. Åtminstone arrangerades det en hel del aktiviteter där nere som syftade till att få ner malmöborna till vattnet. Vi hjälpte Malmö Stad och Gatukontoret att sprida budskapet.

Inte allt för alla

Du kanske noterade vår nya kampanj för Kv. Caroli häromsistens? Den här gången ville vi berätta om nya Caroli Matsalar – och samtidigt ge Kv. Carolis många konkurrenter ett litet tjuvnyp.

Scanditoys nya kostym

Scanditoy, en del av BRIO Group och en av Nordens ledande leksaksdistributörer, har fått en ny visuell identitet signerad Guts & Glory. Och av bara farten fick de en ny fin hemsida av oss också, med responsiv design, film, animeringar och hela baletten.

Välkommen Jeanette!

Möjligen har du redan märkt att vi gått och blivit fler på byrån. Vår nya operativa projektledare – Jeanette Boman – är på plats sen en dryg månad tillbaka. Jeanette kommer närmast från DRY Projects/Häger Fredlund i Stockholm, där hon arbetade med bl.a. Gant. Tidigare var hon på Palladium Film.

2012-11-13

Nu har Gille börjat kommunicera sin nya plattform – Goda stunder! Förutom strategi och idé har vi också tagit fram en lång rad konceptuella tolkningar, foton och nya lifestylebilder som matchar plattformen. Foto: Susanne Walström.

Är du den vi söker? pdl@gutsglory.se

Välkommen Falkeskog!

Vi är grymt stolta över att pitchat hem uppdraget att bli kommunikationspartner för den anrika fisk- & havsdelikatess-specialisten Falkeskog med bas i Blekinge. Först ut är en relansering med ny design och nytt kommunikationskoncept.

Topeco till Guts & Glory!

Nu är det hängslen och livrem som gäller för oss. Och strumpor och underkläder, förstås. För det är det senare som vår nya kund Topeco mest är kända för. Arbetet är i full gång med såväl förpackningsdesign som konceptualisering och ny katalog. Vi ber att få återkomma med lite exempel.

2012-06-19

Guts & Glory och Malmö Turism följer upp förra årets stora PR-succé med en ny sommarkampanj på temat "Hitta ditt Malmö". Även denna gång kretsar kampanjen kring en rad turer – eller snitslade banor – som ska hjälpa turisterna att hitta just det Malmö som passar dem. Årets kampanj frontas av Måns Nilsson från "Anders & Måns" och går såväl i TV och utomhus som på webben och Facebook.

2012-06-18

Nu är det bevisat. Gille gör de godaste havreflarnen. Något som belönades med dubbla guld i tyska DLG:s test. Och något som vi manifesterade på det här enkla sättet.

5:e plats i Årets Byrå Sverige!

Det här är stort. I den årliga undersökningen som Dagens Industri och Regi gör med landets reklamköpare hamnar Guts & Glory på en 5:e plats totalt. Undersökningen bygger på omfattande intervjuer med kunder inom en rad olika områden. I kategorierna Kreativitet som helhet, Kreativitet copy, samt Kreativitet CD/AD hamnar Guts & Glory i absolut topp! Vi är helt enkelt den mest kreativa byrån i klassen! Och med god marginal dessutom. Fantastiskt! Även i Engagemang och Prisvärdhet hamnar vi mycket högt upp. Tack alla ni som ger oss möjligheten att briljera så här – och är vänliga nog att delta i undersökningen. Onwards & upwards!

Välkommen tillbaks, Gille!

Efter en kortare paus i samarbetet och såväl utvärdering som omgruppering bjöd Gille in oss till en ny pitch runt årsskiftet. Det gick som det brukar gå när G&G tävlar om uppdrag: vi vann. Sålunda hälsar vi Gille välkomna tillbaka till byrån och sätter full fart tillsammans igen. Under årets första månader har vi redan hunnit göra en hel del saker – och mycket mer är på gång.

Det nya Thule

Vi fick förtroendet att utveckla Thules nya identitet. Ett stort och spännande projekt som rymde såväl utveckling av varumärkesplattform som visuell identitet. Just nu pågår den interna utbildningen och införsäljningen globalt och ganska snart kommer resultatet av vår insats börja bli synligt över hela världen.

Välkommen Wilfa!

2012-04-15 Vi hälsar Wilfa välkomna till Guts & Glory. Norska Wilfa erbjuder moderna, snygga och prisvärda köksprylar och hushållsapparater och har länge varit en favorit bland hemelektronikkedjornas personal. Nu vill Wilfa få fler svenska konsumenter att bekanta sig med och tycka om varumärket. En första insats från vår sida kom i och med Våffeldagen, där vi gjorde en stor, rolig och uppskattad social media-kampanj på temat felhörningar. Något som Våffeldagen i sig också är.

2012-04-12

Efter vår framfart i Resumés olika tävlingar under 2011 kom det slutliga beviset på att vi erbjuder kreativitet i absolut toppklass: vår CD Ivan har bjudits in att sitta i Resumés jury för Månadens Kampanj Utomhus under 2012. En stor ära, så klart. Och givetvis ännu en fjäder i hatten för oss.

Guldäggsvernissage på Guts & Glory

I år hade KOMM, Sveriges reklamförbund, valt ut ett antal byråer i Sverige som skulle presentera Guldäggsnomineringarna. Längst ner i söder var det således Guts & Glory som fick äran och nöjet att bjuda reklam-Malmö och –Skåne på Guldäggsvernissage. Mycket folk, god stämning men dessvärre inga skånska nomineringar i år.

Vi gör Hela Skånes Bästa Reklam

Vi har misstänkt det ett tag – och kanske har du också haft det på känn – men nu vet vi helt säkert. På Guts & Glory gör vi Skånes bästa reklam. Beviset på det är att vi innan jul gick åstad och vann branschtidningen Resumés och annonspaketet Hela Skånes stora reklamtävling för och med skånska byråer och kampanjer med en kampanj för Gille. Såväl juryn som allmänheten hade charmats av vår enkla, tydliga och roliga idé för Gilles egen ”äppelkaka”.

Välkommen IKEA FAMILY!

Vi är stolta som tuppar över att få hälsa IKEA FAMILY, en av världens största kundklubbar, välkommen till Guts & Glory. IKEA FAMILY funderar just nu på hur framtidens IKEA FAMILY ska vara, se ut och kommunicera. Och vi har det stora nöjet att få vara med på resan.

Nya Caroli tar form

Nu börjar man ana hur det nya Caroli kommer att se ut och kännas. Sent i höstas öppnade succéitalienaren Vapiano sin första restaurang i Sverige utanför tullarna. Och strax innan jul kom en massa andra saker på plats. Varje dag händer det något spännande i huset. Och då har vi inte ens nämnt den gamla kyrkobyggnaden… Enklast är att ta sig bort till Caroli själv och se förvandlingen med egna ögon. Du kommer knappt att tro dem.

Hitta ditt eget jul-Malmö!

Succékampanjen från i somras, Hitta ditt eget Malmö, med alla sina fina turer, fick självfallet en uppföljning inför jul. Nya turer, speciellt framtagna för att visa Malmö från sin julmysigaste sida, togs fram – och den populära siten julpyntades. Räkna med att det blir fler turer framåt våren och sommaren.

Julen i City

För vår kära tidningskund City gjorde vi en ambitiös kampanj under december månad, i form av en adventskalender – en annons om dagen i 24 dagar, utom på Lucia, då vi hade två. Förutom den ordinarie adventskalenderannonsen belyste vi då även det faktum att Citys ställ runtom i stan utrustats med ljus. Ett trevligt initiativ när det är mörkt och ruggigt.

2011-10-29

Vi har fått förtroendet att hjälpa världssensationen Hövding – cykelhjälmen som inte liknar någon annan. För det första är det ingen hjälm i sig, utan en snygg, diskret krage som man bär kring halsen. Kragen innehåller en hopvikt airbag som blir synlig först när man hamnar i en olycka. En praktisk accessoar som är snygg och enkel att ta med – samtidigt som den räddar liv.

Sälj det med ord!

Den 19 oktober stod Guts & Glory värd för releasen av den hett efterlängtade copywriterbibeln – Sälj det med ord! – skriven av mannen bakom Sveriges populäraste reklamblogg, Please copy me. Runt hundratalet människor var här och lyssnade på Mattias Åkerberg, som berättade om sitt arbete med boken – och om alla spännande profiler han mött under resans gång. Boken ger dig en bra överblick över ”det roligaste man kan göra med kläderna på” och du hittar den på här – eller på Bokus . Ta gärna en titt på Mattias blogg också: PleaseCopyMe.se

Gille Bites i ny smak

Nu kommer en ny variant av Gilles populära minidammsugare Bites: Apelsin & mörk choklad. Perfekt till fikat – eller när du bara är lite småsugen. Givetvis är det Guts & Glory som står bakom såväl design som lansering.

Lättare att jobba med!

Rätt produkter gör underverk i köket. Knorr Visp 31 %, som vi nu hjälper till att lansera, är ett bra exempel. Den har samma goda smak som vanlig grädde, men är betydligt stabilare och lättare att jobba med. En perfekt kompanjon i köket. Och speaking of which; i anslutning till lanseringen anordnar vi en liten tävling på nätet och de sociala medierna där man får rösta fram Sveriges (Nordens) bästa kockkollega. Vi ser fram emot att kora vinnaren under hösten!

2011-10-19

Förlåt. Det verkar tjatigt. Men faktum är att vi än en gång har gått och placerat oss i branschtidningen Resumés tävling Månadens Kampanj. Och precis som förra gången är vi lite extra stolta, då vi nådde en 7:e plats i klassen Webb, som oftast brukar domineras av de riktigt stora internationella namnen. Kampanjen? Ja, det är Malmö Turisms ”Hitta ditt Malmö” än en gång. Läs mer här.

2011-10-18

Äppelskörden är i full gång. Och Gille vill inte vara sämre. Nu hjälper vi dem att lansera deras egen äppelkaka: de klassiska havreflarnen med smak av äpple & kanel.

Ta en tur och Hitta ditt Malmö!

Under sommarmånaderna hjälpte vi Malmö Turism att lyfta fram stans bästa sidor. Något vi gjorde med hjälp av ett tiotal tema-turer, som Malmö-borna själva tipsat om och som kommunicerades via en utomhuskampanj samt webb och mobil. Turerna, med spännande namn som ”Roliga-farliga-djuren-turen” (barnturen) och ”Lyxa-med-kjol-och-byxa-turen” (shopping), gavs också ut i en tjusig liten guidebok som delades ut på stans hotell, restauranger och turistbyrån. På turerna kunde man dessutom checka in med Facebook places och ta del av fina erbjudanden på vägen – samtidigt som man tipsade andra vänner på sin FB-profil

2011-10-16

Den 19 oktober står Guts & Glory som värd för releasen av den hett efterlängtade copywriterbibeln – Sälj det med ord! – skriven av mannen bakom Sveriges populäraste reklamblogg, Please copy me. En stor ära för oss, så klart!

Välkommen Thule!

Det har varit på gång ett tag, men precis innan sommaren vann vi pitchen om ett av Malmös, Sveriges och världens mest spännande varumärken. Vi pratar självfallet om Thule, världsledaren på transportlösningar i premium-segmentet. Det första uppdraget blev att lansera Thules nya Adventure Team Limited Edition-serie, bl.a. på världens ledande cykelmässa, EuroBike i Friedrichshafen Tyskland. Allt under temat ”What’s your adventure?”.

Klart man gör sin egen buljong!

Nu lanserar vi Knorrs nya buljonger i pastaformat. Buljonger som ofta är minst lika bra och goda som de man gör från grunden själv – och ibland till och med bättre och godare. Buljongerna är första byggstenen i Knorrs filosofi kring Modern Scratch. Eller konsten att laga god mat från grunden – på ett modernt sätt. Något vi berättar bland annat via en trevlig kampanjsite – med många nyttiga tips och tokiga upptåg.

För dig som älskar en bra deal!

Under sommaren lanserade vi Sydsvenskans och GP:s nya gruppköpssite, Dealie.se. Allt under devisen ”För dig som älskar en bra deal!”. Något vi också illustrerar på mer eller mindre avancerade sätt – i såväl print som radio. Förutom själva kampanjen har vi designat hemsidan också.

2011-10-10

Under sommaren tog vi fram en liten specialannons för tidskrifterna Bebis samt Gravid/Allt för föräldrar - om Gilles nya Bites, mini-dammsugare i olika smaker. Målgruppsanpassad kommunikation när den är som bäst…

2011-10-09

Ännu en gång har Guts & Glory visat de kreativa framfötterna och placerat sig i branschtidningen Resumés tävling Månadens Kampanj. Den här gången är vi lite extra stolta, då vi nådde en 7:e plats i klassen Integrerad kommunikation, som oftast brukar vara den tuffaste klassen. Kampanjen? Malmö Turisms ”Hitta ditt Malmö”. Läs mer

Glad sommar önskar Guts & Glory!

Hej där! Nästa vecka stänger vi ner byrån för lite välbehövlig vila. Vi håller stängt v.29-31 och är tillbaks igen måndag den 8 augusti. Syns då!

Ut med det nya, in med det gamla

Nu börjar de första frukterna av vår genomgripande översyn av Kv. Caroli att synas. Och fler följer i rask takt. Om du är i Malmö, föreslår vi att du tar dig bort till Caroli och tittar på kvarterets höga ambitioner – och våra vackra alster.

6:e plats i Månadens Kampanj!

För andra veckan i rad figurerar G&G bland Sveriges bästa byråer i branschtidningen Resumés Månadens Kampanj. Den här gången är kategorin Utomhus - en klass vi aldrig tidigare nominerats för. Och även den här gången handlar det om vår stora kampanj för City Skåne, Här & Nu. En kampanj där ambitionen varit att skapa reklam som är så "live" som möjligt. Läs mer om kampanjen och titta på fler exempel här.

Sysav – Ger tillbaka till dig

Sysav har hittat till Guts & Glory. De – liksom många andra – uppmärksammade vår lilla, ödmjuka (nåja…) helsida i Sydsvenskan för ett tag sen och ville se vad vi gick för. Vår utmaning bestod i att verbalisera vad Sysav egentligen gör. Något vi sammanfattade i payoffen ”Ger tillbaka till dig”.

Bilden av Brio

Vi har fått fortsatt förtroende att bistå BRIO i vidareutvecklingen av deras visuella språk. Den här gången har vi arbetat med gestaltning och visualisering av koncept gentemot konsumentmarknaden. Något som kommer synas framöver i diverse kommunikationsmaterial från företaget.

2011-06-17

Förra månaden var vi lyriska efter att ha fått in ett bidrag bland Sveriges bästa kampanjer i branschtidningen Resumés månadsöversikt. Gissa då hur vi känner oss den här månaden, då två av våra kampanjer lyckats med samma bedrift. Vår kampanj för City Skåne knep en 6:e plats – och vår påskhälsning för Gille tog en 9:e plats. Även denna gång lyckades vi komma före en rad betydligt äldre och mer namnkunniga konkurrenter. Något som gör oss såväl glada som stolta.

Succé för Låna en Malmöbo!

Nu har vår kampanj för att locka turister till Malmö sjösatts. Och vilken respons vi fått! Både från den breda allmänheten och diverse olika media. Kampanjen har diskuterats i såväl Sveriges Radio som TV4 – och den sprids som en löpeld på de sociala medierna. Bara på Facebook har den nått drygt 38 000 personer – och det på drygt en vecka! Succé var ordet!

2011-06-16

Inför sommaren bad Gille oss att ta fram en liten sommarhälsning i annonsform. Vår lösning blev att använda storsäljaren havreflarn – om än i en något annorlunda tappning…

Ny kund: Dealie.se

Vi är stolta över att få presentera en riktigt kul nyhet. Vi har fått uppdraget att dels designa Sydsvenskans nya gruppköps-site, Dealie.se, dels lansera den för den breda allmänheten; ett jobb som nu är inne på sluttampen. Älskar du att göra en bra deal? Snart kan du gå in på Dealie.se – och göra bra klipp du också!

Nya kryddpuréer från Knorr!

Förra året revolutionerade Knorr kryddvärlden med ett helt nytt och praktiskt sätt att krydda. Knorrs professionella kryddpuréer blev snabbt omtyckta i proffsköken och under våren har vi hjälpt Unilever att lansera en rad nya smaker, t.ex. Smoked Chili och Basilika.

Sälj Malmö!

Så ungefär lät briefen till oss från Malmö Stad. Och efter en pitch med flera byråer lyckades Guts & Glory vinna uppdraget att lansera Malmö som det perfekta sommarresmålet för övriga Sverige och locka turister till stan. Företrädesvis familjer med barn, men även övriga. Det här är första gången Malmö tar ett helhetsgrepp på marknadsföringen av stan och förutom Malmö Stad har även representanter för hotell, restauranger och annan turistberoende näring inom Malmö Citysamverkan tyckt till och varit med i processen. Vi ber att få återkomma längre fram med vad vi tänkt hitta på. Än så länge är det en väl bevarad hemlighet.

City i ny stor kampanj – här & nu!

Den stora årliga kampanjen för vår kära gratistidning City rullar lite här och var. Som du säkert vet är Citys huvudbudskap ”Här och nu.” – något vi verkligen tagit fasta på den här gången och försökt göra den ultimata ”Här och nu”-kampanjen: Live! Något som självklart är extremt svårt, men vi vågar säga att vi löst uppgiften med ackuratess. Läs mer och se exempel här >

Karin till DN:s Reklamcupjury

Karin Ericson har blivit uttagen till att sitta i juryn för Dagens Nyheters årliga Reklamcup som går av stapeln under sommarmånaderna. Under juni till augusti tävlar byråer mot varandra i cupform där juryn bedömer deras annonser utifrån idéhöjd, tydlighet, relevans och hantverk – och vaskar fram två finalister. DN:s läsare röstar sen fram vinnaren. Läs mer på Resumé och Dagens Media.

Glad Påsk önskar Gille

Gille önskar sina kunder en glad påsk och påminner om att det finns alternativ till den typiska påskdieten. Fler Gille-jobb hittar du här.

Reklamfilm för City

Sista och bästa delen – tillika huvudfilmen – i vår City Kristianstad reklamfilmskvadrologi rullar nu för fullt. Bli inte förvånad om du springer på City i Kristianstad. Läs mer om hela kampanjen här.

Mera Sydsvenskan

Vi fick förtroendet från Sydsvenskan att förtydliga, förstärka och presentera deras nya affärsmodell och plattform. Tillsammans med informationschefen och chefredaktören mejslade vi fram en rak, tydlig och enkel historia som ska lansera det nya Sydsvenskan internt. Till att börja med…

Välkommen Caroli!

Caroli har nyligen påbörjat en omfattande metamorfos med syftet att revitalisera inte bara det gamla köpcentret och de klassiska Caroli-kvarteren, utan också hela Gamla Stan, en stadsdel som lite grann fallit i glömska bland Malmö-borna. Efter en längre pitch, med 10 byråer inblandade, har Caroli slutligen valt ny byrå. Gissa vem det blev… Vår uppgift blir att ompositionera och lansera det nya Kv. Caroli – en oas mitt i city och mitt i det nya Malmö. Och vi är redan i full gång.

Du kommer märka att City kommit till stan

Gratistidningen City, som samägs av Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad, lanserar nu en Kristianstads-edition. Det första numret kommer ut idag (11 april) och självklart står Guts & Glory för lanseringskampanjen. Konceptet som går under namnet ”Du kommer märka att City kommit till stan” grundar sig i ett event på stan, som syftar till att bokstavligen förankra tidningens närvaro i stan. Eventet och manéret i sig har sedan använts till såväl printlösningar som reklamfilmer. Även radio och gerilla ingår i lanseringspaketet. Se exempel under Kunder/City

Knorr & framtiden

Vi hade det stora nöjet att hjälpa Unilever att anordna ett event för sina kunder på nya Stockholm Waterfront Congress Centre. Syftet var att stanna upp en smula och skåda in i framtiden. Såväl restaurangbranschens som Unilevers. Och se vad Unilevers kunder kan förvänta sig.Med mycket humor och många skarpa insikter hjälpte bl.a. framtidsanalytikern Troed Troedsson, Per Bengtsson från PM & Vänner i Växjö och Petrarna Dahl och Brunkestam från Knorr till att göra dagen till en stor succé för såväl arrangörer som publik.

Bioreklam för City

Vår nya bioreklam för gratistidningen City. Vi försöker skapa en live-känsla för att förstärka Citys plattform, Här & Nu, genom att utnyttja salongens surround-system. Det enda ljud som hörs är när ett passionerat biobesökar-par smyger in i projektorrummet för en mysig stund och välter filmburkar. Då ligger ljudet längst bak i mitten och skapar en illusion av att det som visas på skärmen sker just där och då.

Ha det gott i backen!

Gille önskar ett gott sportlov och påminner om att deras chokladbollar finns som singelpack; perfekt för backen.

Låt köket göra något annat idag

Hämtmat.se breddar utbudet och erbjuder numera mat direkt till dörren från ett flertal olika kök; thai, kinesiskt, italienskt, grekiskt, japanskt, husmans och mycket mer. Så nu kan man låta köket göra något annat istället, vilket också är temat för kampanjen vi på Guts & Glory gjort för dem.

Bites från Gille

Från och med idag kan du hitta nya Bites från Gille i en butik nära dig. Kalasgoda mini-dammsugare med mild mintsmak! Förpackningsdesign & lansering står Guts&Glory för.

Karin tog brons i Månadens kampanj!

Vår copywriter Karin Ericson slog till med ett brons i den senaste omgången av Resumés Månadens Kampanj i kategorin DR. Uppdraget, som Karin utförde tillsammans med sin tidigare byrå, gällde CitraFleet, ett nytt läkemedel för att rengöra tarmen inför koloskopi eller röntgen. Själva utskicket utformades som en diskmedelsförpackning i verklig storlek och i kommunikationen gjordes en parodi på maskindiskmedelsreklam, samtidigt som man lyfte fram budskapet att CitraFleet gör tarmen skinande ren. En kampanj som verkligen stack ut bland all annan generisk läkemedelsreklam. Kul! På alla de sätt, tycker vi, Grattis Karin!

Med en god sås kan du förändra världen

2011 är ett viktigt år för Knorr och Unilever. Dels har man sett över och uppgraderat sin produktportfölj, med många spännande kommande lanseringar som resultat, dels är det året då man ska berätta för omvärlden att KNORR är - och alltid har varit ett varumärke som är måna om att hitta hållbara lösningar för vår planet.Guts & Glory sjösätter nu första delen av detta stora projekt - en relansering av Knorrs bassåser, där vi samtidigt tar höjd för historien om KNORR som det goda exemplet bland världens livsmedelsproducenter. Kampanjen hittar du under Jobb / Unilever.

Ät mindre, njut mer!

Nu börjar vårt samarbete med Gille synas i såväl media som butik. Under det övergripande konceptet "Ät mindre. Njut mer." har vi tagit fram dels en ny kommunikationsplattform, dels en helt ny förpackningsdesign för en rad trevliga Gille-produkter - såväl gamla favoriter som nya koncept. Och mycket annat är på gång. Gille Mini Dubbla Chokladflarn är en kombination - en gammal favorit i en ny och lite mindre tappning. De har inte bara en god smak, utan jobbar för en god sak också. För varje förpackning som säljs går 1 krona till Barncancerföreningen.

Nu får Lundaborna en egen gratistidning

Vi drar vi ett streck över Malmö. Bokstavligen. För City Malmö/Lund delas nu upp i två olika editioner - en för vardera stan. Guts & Glory har tagit fram en rolig liten kampanj för att berätta detta för Lundaborna. Hela kampanjen hittar du här

Välkommen Karin

Nu har vi blivit fler här på byrån. Vi har precis anställt Karin Ericsson som ny copywriter. Karin, som vi stal från en konkurrent här i stan, både breddar och toppar vår kreativa avdelning. Och med sitt glada humör och sköna humor får vi in massor av ny energi i gänget. Karin är på plats efter nyår.

Handbollsfeber i stan

Snart dags för Handbolls-VM. Silvander & Zanotti ger dig allt du behöver veta – och allt du inte visste du behöver veta – på Sydis webb-TV.

Sjua i månadens kampanj

Guts & Glory kom sjua i Månadens Kampanj Print i Resumé med vår julkampanj för Gilles pepparkakor! Mycket kul, tycker vi!

Nu hjälper vi BRIO också!

En riktig favorit har hittat till Guts & Glory. Det anrika leksaks- och barntillbehörsföretaget BRIO behövde hjälp med sitt visuella uttryck och bildmanér. Något som kommer att gå igen i företagets olika kommunikationskanaler, t.ex. konsument- och ÅF-kataloger. Martin Johansson står för art direction och Jeffery Richt fotograferar lok, tågvagnar och mycket annat kul. Vi andra tittar avundsjukt på.

Malin är tillbaka!

Malin Hansson är tillbaka från mammaledigheten. Nu som grafisk formgivare.

Gille väljer Guts & Glory

Vår senaste kund är redan allas favorit på byrån. Inte så konstigt när de överöser oss med havreflarn, punschrullar, chokladrömmar och annat gott. I gengäld har vi lovat hjälpa dem med alla deras aktiviteter mot konsumentsidan. Vi börjar med att lansera ett helt nytt koncept och att göra om förpackningsdesignen på hela deras sortiment. Efter att vi fikat, förstås.

Det våras för Weibullsholm

Under hösten händer det stora saker på handels-området Weibullsholm i Landskrona. Coop Forum har precis öppnat och kompletterar numera favoriterna Jysk och ÖB. Och vår kund KF Fastigheter som äger området har stora planer för framtiden. Guts&Glory fick förtroendet att ta fram den nya visuella identiteten för området. En identitet som inspirerats av tidigare ägaren Svalöf Weibulls verksamhet.

Guts&Glory fortsätter att växa

Martin Johansson är vår nye Art Director och han har tidigare jobbat på bl.a. Imperiet och Kär & Galen i Malmö. Han har de senaste åren varit inriktad på snabbrörliga konsumentvaror och har jobbat med några av Sveriges populäraste varumärken, t.ex. Polarbröd, Ekströms, BOB och BRIO. På Guts&Glory kommer Martin börja med att bl.a. sätta tänderna i Gille.

Krydda som aldrig förr

Unilever och Knorr lanserar i dagarna sin nya kryddpuré – ett helt nytt och praktiskt koncept för att sätta smak på maten och ge det en professionell touch. Guts & Glory har tagit fram en bred lanseringskampanj under temat "Krydda som aldrig förr" mot restauranger och storhushåll i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med bl.a. fackpressannonser, e-magasin, inspirationsfilmer och annat säljstödjande material.