Ut med det nya

Kv Caroli

relanseringskampanj för Kv Caroli

<p>Caroli tar ett helhetsgrepp och rustar upp hela kvarteret samtidigt som man öppnar sig mot Gamla Stan. Några av de kringliggande gatorna byggs om till mysiga gågator och torg för att skapa lite mer kvarterskänsla. Och den gamla kyrkan renoveras så att den kan komma till nytta igen. Många andra spännande saker är på gång - allt kännetecknat av en mycket hög ambition och god kvalitet.</p><p>Nu börjar de första frukterna av vår genomgripande översyn av Kv. Caroli att synas. Och fler följer i rask takt. Om du är i Malmö, föreslår vi att du tar dig bort till Caroli och tittar på kvarterets höga ambitioner – och våra vackra alster.</p>

Ät mindre njut mer

Gille

Ompositionering och lansering av det nya Gille samt produktlanseringar

<p>Ompositionering och lansering av det nya Gille samt produktlanseringar</p>

Säsongsannonsering

Gille

Julkampanj Gille Pepparkakor

<p>Julkampanj Gille Pepparkakor</p>

Lansering Gille Bites

Gille

Bites

<p>Lansering av Bites, Gilles mini-dammsugare med nya spännande&#160;smaker,&#160;inklusive bl.a. förpackningsdesign, lanseringskampanj, samt butiksaktiviteter.&#160;Först ut är mint &amp; mörk choklad.&#160;</p>

I did it my way

Knorr

Lansering av Knorrs nya fonder

<p>Lansering av Knorrs nya fonder</p>

Krydda som aldrig förr

Knorr

Lansering av Knorr Professional Kryddpuréer

Nya smaker!

Knorr

Nya smaker

<p>Förra året revolutionerade Knorr kryddvärlden med ett helt nytt och praktiskt sätt att krydda. Knorrs professionella kryddpuréer blev snabbt omtyckta i proffsköken och under våren har vi hjälpt Unilever att lansera en rad nya smaker, t.ex. Smoked Chili och Basilika.</p>

Hitta ditt Malmö

Malmö Turism

Låna en Malmöbo

<p>Med denna kampanj - &#160;som låter turister låna en Malmöbo - marknadsför vi Malmö som turiststad under sommaren. Kampanjen drivs via Facebook och Malmotown.com - där invånarna kan registrera sig och skapa en profilsida – och&#160;sen&#160;kan&#160;besökarna matcha sina intressen och hitta en malmöbo som passar just dem.&#160;Kampanjen består också av tio Malmöturer kopplade till Facebook Places, med namn som ”Tusen-ting-och-tangel-turen” och ”Roliga-farliga-djuren-turen”. Turerna lyfter fram platser i staden som man vanligtvis inte hittar i turistbroschyrer. Förutom en guide med alla turer finns de även som en app till mobilen som låter turisterna ta del av erbjudanden längs vägen.&#160;</p>

En god sås kan förändra världen

Unilever

Lansering av Knorrs nya såser

<p>Lansering av Knorrs nya såser</p>

Varumärke och Site

Dealie

Om Dealie

<p>Dealie är en gruppköpssite som Sydsvenskan och GP står bakom. Här kan alla handla varor och tjänster till minst halva priset. Vi har i princip gjort allt kring denna tjänst; Namn, logotype, varumärkesplattform, grafisk identitet samt Dealie.se som är dit du går om du vill göra ett riktigt klipp.&#160;</p>

För dig som älskar en bra deal!

Dealie

Lanseringskampanj

<p>Under sommaren lanserade vi Sydsvenskan och GP's nya gruppköpssite Dealie. Allt under devisen "För dig som älskar den bra deal". Något som vi illustrerar på mer eller mindre avancerade sätt - i såväl print, radio, olika siter och sociala media.&#160;</p>

Brio

BRIO

Bildjobb

<p>BRIO är ett av Sveriges mest klassiska varumärken. Vårt uppdrag handlar bland annat om att kommunicera BRIO's sortiment på olika marknader.&#160;</p>

Lika gott som hembakat

Ekströms

Lansering av Ekströms pajer & desserter

<p>Lansering av Ekströms pajer &amp; desserter</p>

För dig som vill bo i stan

City

Lansering av Citys bostadstidning/-bilaga

<p>Lansering av Citys bostadstidning/-bilaga</p>

City - här och nu

City

Positionering och relansering av gratistidningen City.

<p>Positionering och relansering av gratistidningen City.</p>

Dra ett streck över Malmö

City

Lansering av City Lund

<p>Lansering av City Lund</p>

Här och Nu 2011

City

Kampanj för City

<p>Vår senaste kampanj för gratistidningen City går under våren i alla de skånska städer som City finns i (Malmö, Lund, Helsingborg, Landskrona).&#160;</p><p>Parallellt lanseras tidningen i Kristianstad, men under ett annat koncept. Kampanjen utgår från Citys plattform Här &amp; Nu och den här gången har målet varit att dra det till sin spets. Vi har helt enkelt velat komma så nära direktsänd/ live reklam som möjligt.</p><p>Något som bland annat yttrar sig i form av utomhustavlor gjorda av speglar samt både radio och film som skapar illusionen av att det som sker i dem sker ”här och nu”.</p><p>Dessutom ingår ett stort antal gerillatricks på stan, där vi ’kidnappar’ diverse speglar och brandar dem – bilspeglar, provrumsspeglar och mycket annat. Det finns även en hel del andra hyss som kommer poppa upp under våren, men de ber vi att få återkomma till.Vi gjorde en reklamfilm för biovisning som bygger på en i och för sig inte helt ny övervakningskamera-ide. Men vi valde att jobba med salongernas surroundljud för att skapa känslan av ’här och nu’. Något som lyckades över förväntan. Det var många huvuden som vändes i salongerna…</p>

City Kristianstad

City

Du kommer märka att City kommit till stan

Gratistidningen City, som samägs av Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad, lanserar nu en Kristianstads-edition. Det första numret kommer ut idag (11 april)&#160; och självklart står Guts &amp; Glory för lanseringskampanjen.<br /><br /><p>Konceptet som går under namnet ”Du kommer märka att City kommit till stan” grundar sig i ett event på stan, som syftar till att bokstavligen förankra tidningens närvaro i stan. Eventet och manéret i sig har sedan använts till såväl printlösningar som reklamfilmer. Även radio och gerilla ingår i lanseringspaketet.</p>

Sydsvenskan Lördag

Sydsvenskan

Lansering av Sydsvenskans nya lördagsbilaga

<p>Detta är en kampanj som lanserar Sydsvenskans lördagsbilaga. Det som var lite speciellt med den var att den kombinerade näringslivsartiklar med biljournalistik. Något vi tog fasta på i vår reklamlösning.&#160;</p>

Punktmarkering sedan 1910

Sydsvenskan

Malmö FF

<p>Fotboll i allmänhet - och MFF i synnerhet - är ett av Sydsvenskans favoritämne. I denna kampanj ville peka på just detta faktum och lånade uttrycket Punktmarkera från sportens värld. Vilket sedan Max Wiman på Sydsvenskan själv sedan använder som vinjett.&#160;</p>

THULE

THULE

Övergripande

<p>THULE är marknadsledande inom transportlösningar och verkar i stora delar av världen. Vi är precis i inledningen av vårt samarbete med många spännande projekt. Ett av dom första är att lansera Thule Adventure Team Limited Edition. &#160;</p>

Låt köket göra något annat idag

Hämtmat

Kampanj för Hämtmat.se

<p>Hämtmat.se erbjuder mat hemkörd direkt till dörren från ett flertal olika kök. Det gör att du kan använda köket och dess utensilier till annat än matlagning. Lanseringen gjorde vi bland annat med hjälp av dessa annonser.&#160;</p>

Smak - Konst & Kök

Smak

Profileringskampanj för Restaurang Smak på Malmö Konsthall

<p>Profileringskampanj för Restaurang Smak på Malmö Konsthall</p>

Sometimes the best intentions aren’t good enough

RA International

Positioneringskampanj för RA International

<p>RA International arbetar med att bygga upp samhälle som varit i krig. Förutom att de bygger vägar, skolor, hus och annan infrastruktur ser de också till att de som är med och leder projekt, bland annat för FN, har någonstans att bo, god mat och en bra fritid. Det finns många företag i denna, en av världens största branscher. Få kan leverera som RA International kan. Det är också så vi valt att positionera dem i denna kampanj för internationell fackpress.&#160;</p>

Design for contemporary living

RA International

Imagekampanj för RA International

<p>För att visa potentiella kunder exakt vad RA International har att erbjuda har vi tagit fram denna kampanj. Mycket av deras verksamhet handlar om att skapa en bra vardag för alla som är och arbetar i dessa krigshärjade länder. Oftast mitt ute i ingenstans. RA International ser till så att ingen saknar något. Vare sig det handlar om att ta sig en dusch, sova eller äta en bit mat.&#160;</p>

Barnsligt enkelt

Purus

Lansering av Purus Line mot installatörer

<p>Lansering av Purus Line mot installatörer</p>