Wilfa kampanjbild

Digital

/

Social & content

/

Kommunikation

/

Produktion

Wilfa / Först till Tacosbordet

Vi har haft det stora nöjet att arbeta med Wilfa i många år – ett norskt företag som gör allehanda manicker och mackapärer till hushållet och köket. Bland annat tillverkar de den vackra Svart Presisjon, som är världens bästa kaffebryggare.

 

Här har vi en kampanj för Wilfa Fredag, den ultimata taco-medhjälparen – en mångsidig 3-i-1 produkt som kan användas som stavmixer, handmixer eller matberedare. Syftet med kampanjen, som helt och hållet gick online, var att på ett enkelt, roligt och engagerande sätt få folk att få upp ögonen för såväl Wilfa som stavmixern.

 

Då vi den här gången ville få så mycket spridning som möjligt på sociala medier, valde vi att sjösätta en tävling med inbyggd multiplikatoreffekt. Vi skapade ett virtuellt Tacosbord, dit man kunde bjuda in sina vänner på en virtuell Tacosfest. Den som fyllde sitt bord snabbast vann denna unika mixer/matberedare till sig själv och en välfylld låda med Tex-mex godsaker från Santa Maria till var och en av dem som hade satt sig vid vinnarbordet.

 

– Vi tycker att vi tillsammans med Guts & Glory hittat en bra plattform där vi på ett kul och engagerande sätt kan marknadsföra våra produkter och skapa kännedom kring vårt varumärke, säger Mattias Forssell som är Sverige-chef för Wilfa.

 

För mer information om vårt arbete med Wilfa, kontakta Niclas Nilsson [070-690 26 71 / niclas@gutsglory.se]

Wilfa tacobord webbplats
Wilfa tacobord hemsida
Wilfa tacobord webb

Bli kund?

Funderar du på att byta byrå? Skulle du vilja veta lite mer om oss? Hör av dig till våra kontaktpersoner, VD Niclas Nilsson eller CD Ivan Matanovic, så bokar vi in en träff och tar en kopp.

Hör av dig!