Thule kampanjbild

Design

/

Kommunikation

/

Strategi

Thule – Bring your life

När vi började arbeta med Thule, skilde sig marknadsmaterialet åt ganska dramatiskt på de olika marknaderna. Det blev angeläget att hitta ett antal minsta gemensamma nämnare som funkade över hela världen.

 

Vad företaget stod för och stod inför var också inte helt självklart i organisationen. Kommunikationen hade i mångt och mycket ett rationellt angreppssätt med mycket fokus på produkten och dess fördelar. Samtidigt visste vi att det fanns många subkulturer som närmast dyrkade varumärket. Det var lite den känslan vi ville komma åt och sätta som en ny referensram för hela varumärket och alla dess kategorier och målgrupper.

 

För att skapa ordning och reda i identiteten tog vi därför fram en varumärkesplattform och brand book för att säkerställa att alla visste vad företaget var, stod för och stod inför. Parallellt togs även en grafisk manual fram för att tydligt definiera den visuella identiteten och hur den skulle appliceras för att skicka samma signaler och skapa maximal impact på marknaden.

 

All fotografering centraliserades och utfördes med samma fotograf och samma team, för att få en enhetlig look and feel. G&G spelade en viktig roll även i fotoarbete med såväl art direction, fotoidéer och -regi, storyboards samt regi på plats.

 

För mer information om vårt arbete med Thule, kontakta Ivan Matanovic [070-58 58 950 / ivan@gutsglory.se]

Thule actionbild fotografering
Thule grafisk profil
Thule miljöbild
Thule varumärke
Thule trycksaker
Thule skidkampanj
Thule branding

Bli kund?

Funderar du på att byta byrå? Skulle du vilja veta lite mer om oss? Hör av dig till våra kontaktpersoner, VD Niclas Nilsson eller CD Ivan Matanovic, så bokar vi in en träff och tar en kopp.

Hör av dig!